Tervezzünk sulit!

19:55

Igazából, nekem a sulikezdésig még van kettő és fél hetem, ami viszonylag soknak számít, mégis olyan hirtelenséggel tűnik el az életemből, mintha nem is lett volna. Így most szeretném megragadni azt a kis szabadidőt, amit egy jól megrendelt huzat okozott - begyulladt a fél állam, még mindig antibiotikumon és fájdalomcsillapítón élek, de jelentem jól vagyok, illetve haladok a gyógyulás felé, viszont így már 4 napja az ágyat nyomom, és még a kórházi gyakorlataim napjai is megcsappantak, amit bánok is, mert lemaradtam néhány érdekes műtétről, amit szívesen megnéztem volna (vagyis tegnap bementem, de negyed óra után azt éreztem, hogy menten elájulok, annyira elkezdett fájni a fogsorom, szóval otthagytam az egészet és hazajöttem), de legközelebb majd jobb lesz!


Szóval ott tartottam, hogy mindjárt suli, és ha már az első évem majdnem olyan szépen elszúrtam, most szeretnék tenni valami jót is, és megtervezem a másodévem tanulási, szórakozási, meg amit még eszembe jut módszerét, mert ha van egy terv, máris sokkal jobban tudom azt betartani, mintha csak elgondolom, meg eldöntöm, aztán úgyis hagyom, hogy füstbe menjen. Most nem így lesz, mert egyrészről tudom, hogy a másodév nehezebb, mint az első - és ott is majdnem belefulladtam a szórakozottságomba -, és kell a támpont, szóval a cél az, hogy minden simán menjen. :)
(Nem csak sulitervezés, hanem minden, amit suliidő alatt lehetséges!)


• Reggeli felkelés, rutin
Általában nincs gondom a felkeléssel, de szokás szerint többet akarok aludni, aztán mindig nagy rohanás lesz a vége, mert sosem tudom, mit vegyek fel, kávé, kaja, bepakolás...
Úgy tervezem, hogy ha azon is múlik, hogy kevesebbet alszok, de a reggeli dolgokat illene szokássá avatni, értem ezalatt a reggelizést, a kávézást, elkészülést, mindezt úgy, hogy nem kell rohanni. Persze, ehhez az is hozzátartozik, hogy a ruhákat előző este szépen előkészítem, hiszen időspórolás. A reggeli a legfontosabb, még ha nem is vagyok az a fajta ember, aki képes enni, ha enni nem is, de bekészíteni valami harapnivalót, amit szünetekben elmajszolok.
Összefoglalva:
  1. Ruhákat előző nap előkészíteni
  2. Bepakolni a táskába, tehát minden legyen szépen berakva, hogy ne reggel kelljen ezzel is bajlódni
  3. Idejében felkelni - főleg, ha már 8-tól óra van
  4. Reggeli készítés/tízórai pakolás, vagy épp ebédet is, attól függően, hány órám is van, illetve ha van épp 1-2 órányi szabadidő a kantinban is lehet enni
  5. Kávé
• Tervezés, tanulás, határidőnapló
Mindig próbálom rendszerezni a tennivalókat, összeegyeztetni a dolgaimat az órarenddel, és minden apró tevékenység mellett a tanulásra is időt kellene szakítani - ami az előző évemben nem sokszor történt meg, és ezért is maradt a legtöbb minden vizsgaidőszakra. Szóval most épp ezen is szeretnék módosítani, hogyha épp hét közben nincs is időm a tanulásra, hétvégén mindenképp pótoljam a dolgokat.
Mivel már tudom, hogy a fiziológia gyakorlatokra csak úgy juthat be az ember, ha a beugró teszten megírja az átmenőt, szóval igen, ez most úgy hangzik, hogy minden gyakorlat előtt írunk, aztán kiderül, hogy bejut az ember, vagy mehet vissza egy másik időpontban. 
  1. Előadások után mindig átnézni, vázlatolni a leadott anyagrészt
  2. Gyakorlatokra rendesen előre készülni a lehetséges problémák elkerülése miatt
  3. Rendben tartani, rendszerezni a tantárgyakhoz tartozó anyagokat
  4. Színes filcek használata
  5. Lustaság miatt nem elhanyagolni a dolgokat
• Szabadidős olvasás
Sajnos a tavaly nem igazán sikerült kihasználom a szabadidőmet, és mindenféle hülyeséggel elszórakoztam, így aztán olvasni sem maradt időm. Ezen szeretnék változtatni, hiszen imádok olvasni, és valahogy hiányzik az életemből, ha nem olvashatok, viszont mindig olyankor akarok a könyveim mellé pártolni, mikor igazán kellene tanulni. Így azt hiszem, az lesz a legmegfelelőbb, ha az esti pár órás internetezős időpocsékolásomat olvasásra "pazarlom". Talán így még haladni is tudok a várólistámmal, hiszen egyre több könyv kerül fel rá.

• Több időt tölteni a barátokkal
Az én egyik legnagyobb problémám az, hogy elég ritkán vagyok képes kimozdulni a komfortzónámból, ezáltal gyakran megesik a szép péntek-szombat estéken, hogy otthon ülök és valami bugyuta romantikus filmen könnyezek, holott a saját kis romantikus történetemet is írhatnám, ha épp képes lennék kimenni a városba a barátokkal, és nem feltétlenül bulizni - sosem voltam az a nagy party ember -, de legalább beülni valahová, borozni, beszélni, egyszerűen szórakozni az utcán, sétálni, ismerkedni, bármit, amit csak elképzelni lehet.
Tudom, hogy ez hiányzik igazán az életemből, mert volt valahol egy törés, ami megváltoztatott, de nem muszáj, hogy ez továbbra is így folytatódjon, és ha én most szépen a sarkamra állok, akkor lehetőségem is van majdnem teljesen átalakítani az életemet, az életformámat.


Szóval igen, próbálok erős maradni mindvégig, tartani a dolgokat a tervhez, és akkor reményeim szerint sikeresebb évem lesz, mint az elmúlt, és a sikerek is hamarabb érkeznek! :)

(Képek: weheartit)

You Might Also Like

0 hozzászólás

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe